Fredagsmys med långa gafflar och tvåtaktstrim

Springer långgaffel

Efter att ha tillbringat några veckor över jul och nyårshelgerna i en stuga i Roslagen är det en chock att vara tillbaks i storstaden igen. Brukar det alltid vara så här mycket folk som springer hit och dit framför fötterna där man försöker gå? Hur kan man stå ut med att det är enorma köer överallt och fruktansvärt trångt att parkera bilen? Har det alltid varit såhär? Man vänjer sig väl om några dagar. En fördel med att vara tillbaka är dock att bli bjuden på fredagsmys i garaget hos några polare. Snacka lite skit. Komma med goda råd när någon förstorar förbränningsrummet i toppen till en tvåtaktare. Förundras över duktiga byggare som håller på att skapa grymma långgafflar som ska framdrivas till trivsamt muller av strutar och pannor till våren.

Tack för en trevlig kväll!

kawasaki bobber och Panheadchopper

En stilig strutchopper

Det ska borras i tid det som borrat ska bli

Nu ska det trimmas

3 kommentarer

  1. Eric

    Långgafflar och tvåtaktstrim !! Alla hojtyper har sin tjusning:)

  2. Janne Jakobsson

    Haha ja rubriken var kanske missledande. Tvåtaktstoppen och de långa gafflarna hör naturligtvis inte till samma fordon även om alltsammans befann sig i samma rum vid detta tillfälle 🙂

  3. Fixarerik

    Det är ju dåligt med tvåtaktslånggafflar …

    Men trevligt var det .

© 2024 Garagekultur

Tema av Anders NorenUpp ↑